Ford completează gama cu un nou Puma ST Powershift, cu cea mai puternică versiune a motorului EcoBoost de 1,0 litri – 170 CP datorită componentei mild-hybrid, alături de transmisia automată Powershift cu 7 trepte.
Noul Ford Puma ST Powershift crește gradul de atractivitate pentru performanță cu un sistem de propulsie electrificat.
Ford lansează noul Puma ST Powershift, disponibil alături de cea mai puternică versiune a mult-premiatului motor EcoBoost de 1,0 litri, cuplat la o transmisie automată cu șapte trepte.
Sistemul de propulsie mild-hybrid de 1,0 litri, dezvoltat de Ford Performance, combină schimbările line de treaptă, experiența incitantă de condus a unui crossover de 170 CP și versatilitatea necesară în utilizarea zilnică.
Puma ST Powershift folosește un tren de rulare optimizat pentru sportivitate, oferă echipamente premium în dotarea standard și introduce culoarea Azura Blue, exclusiv pentru ST.
KOLN, Germania, 8 martie 2023 – Caracterul dinamic și sportiv tipic modelelor Ford Performance va fi, de acum, disponibil și mai multor achiziții, deoarece Ford a lansat noul Puma ST Powershift 1 – cea mai puternică versiune a motorului Ford EcoBoost de 1,0 litri, mult-premiat de-a lungul anilor.
Cu un potențial crescut, grație sistemului mild-hybrid de 48 de volți, unitatea de propulsie dezvoltă o putere maximă de 170 CP și un cuplu maxim de 248 Nm 2 . Motorul de 1,0 litri este cuplat la o cutie automată cu dublu-ambreiaj, cu șapte trepte, care permite schimbarea rapoartelor prin intermediul clapetelor de pe volan. Transmisia Ford Powershift îmbină perfect experiența de condus dinamică cu ușurința utilizării zi cu zi.
Noua versiune Puma ST Powershift preia întregul tren de rulare de la Puma ST 1.5 EcoBoost 1,3 și toate setările de vânzare specifice de performanță.
Alături de elemente de confort, de spațiu interior generos și de soluții practice inovatoare, inclusiv MegaBox, nul Puma ST Powershift propune experiențe de condus tipice modelelor Ford Performance. Accelerația 0-100 km/h este realizată în 7,4 secunde, în timp ce valorile de eficiență sunt foarte bune – un consum de 6,3 l/100 km și emisii de 144 g/km CO 2 .
„Echipa Ford Performance a apelat la toată experiența să în dezvoltarea modelului Puma ST pentru a oferi semnătura tipică unui ST la condus, fără a pierde caracterul practic al SUV-ului nostru, iar noua versiune Powershift este și mai versatilă. Folosim tehnologia mild-hybrid de 48 de volți nu doar pentru a îmbunătăți eficiența, ci și pentru a crește puterea și cuplul maxim”, a declarat Stefan Muenzinger, manager Ford Performance, Europa. „Motorul EcoBoost de 1,0 litri, câștigător a mai multor premii, este cuplat la o transmisie Ford Powershift, cu șapte trepte și dublu ambreiaj, care îmbină o experiență de condus plină de energie cu ușurința în utilizare zilnică.”
Un ST adevărat, eficiență tipică unui mild-hybrid
Tehnologia EcoBoost Hybrid care funcționează la 48 volți a fost oferită clienților de Puma încă de la momentul lansării din 2019. Acum, aceasta este bună pentru a oferi performanțe și mai mari pentru Puma ST Powershift.
Sistemul mild-hybrid activează recuperarea energiei mai rapid decât alte versiuni și permite o reîncărcare mai rapidă a acumulatorului litiu-ion. Astfel, demarorul integrat (cu rol de generator) poate susține o durată mai lungă de creștere a cuplului la accelerație și aduce un nivel de performanță stabilit în regimul de turație ale motorului. În plus, recuperarea mai accentuată a energiei cinetice permite un plus de 10 CP din sistemul mild-hybrid.
Astfel, sistemul de propulsie aduce un plus de circa 10% la nivelul de putere maximă, comparat cu versiunea de 155 CP a motorului 1.0 EcoBoost. Cu 170 CP disponibile la 5.750 rpm și 248 Nm, Puma ST Powershift produce exact de două ori puterea pe litru față de un Focus ST170 din 2002.
Puma ST Powershift beneficiază de aceeași tehnologie cu valve active pentru evacuare regăsită la Puma ST, astfel încât să propună o notă sonoră distinctă la accelerare. Controlată de modurile de conducere selectabile, supapa de evacuare activă rămâne închisă în modurile Normal și Eco pentru rafinamentul de zi cu zi, dar se deschide în modul Sport pentru a intensifica sunetul sportiv.
„Combinația dintre un motor de cilindree mică și tehnologia electrificată ajută la reducerea consumului de combustibil și a emisiilor, oferind în același timp performanțe ridicate în utilizarea de zi cu zi. Împreună cu transmisia Powershift recalibrată, acestă pachet oferă performanță, plăcere emoție a conduce și multă volan, tipică pentru un ST”, a spus Muenzinger.
Transmisia Powershift – control total pentru șofer
Dezvoltată specială pentru funcționare cu motoarele Ford EcoBoost Hybrid de 1,0 litri, transmisia Ford Powershift cu șapte trepte sunt integrate un software special pentru a maximiza performanța în cazul versiunii Puma ST Powershift.
În modul complet automat, cutia de viteze cu dublu ambreiaj oferă schimbarea lină a treptelor și mult confort – în special în traficul aglomerat unde sunt necesare multe opriri și porniri de pe loc. Cu toate acestea, pentru a exploata cu adevărata performanță motorului, cutia de viteze permite retrogradarea imediată până la trei trepte atunci când șoferul are nevoie de accelerații rapide. Cu modul Sport activat, transmisia menține cuplate treptele inferioare pentru mai mult timp, cu rolul de a facilita o reacție mai dinamică la apăsarea pedalei de accelerație. În plus, padelele de pe volan permis controlul manual pentru schimbarea treptelor de viteză.
Cutia de viteze Powershift integrează și funcția Stop & Go, partea a Adaptive Cruise Control 4 , care poate opri vehiculul complet în traficul bară-la-bară și poate reporni automat dacă durata opririi este mai mică de trei secunde. Transmisia permite și utilizarea funcției Remote Start 5 prin aplicația FordPass. 6
Tren de rulare ST, construit pentru performanțe ridicate
Trenul de rulare de care dispune Puma ST Powershift este asemănător cu cel al versiunii Puma ST, cu o punte spate de tip Twist-Beam, care are o rigiditate torsională de 2.000 Nm/deg – ceea ce privește creșterea cu peste 50% față de o Puma standard. Bara anti-ruliu spate are un diametru de 28 mm, iar cea fata de 24 mm.
Stabilitatea și agilitatea, dar și reacția rapidă la comenzi este permisă de arcurile patentate Force Vectoring. Acestea sunt neuniforme, nu se pot schimba între ele și absorb direct toate forțele vectoriale apărute în viraje pentru o rigiditate laterală superioară.
Această tehnologie avansată a arcurilor este combinată cu amortizoare față și spate Hitachi, cu două tuburi reactive, care oferă rigiditatea necesară pentru un control stabilit la caroseriei, dar și capacitatea de a filtra imperfecțiunile mai mici ale drumului pentru un rafinament superior la viteze ridicate.
Sistemul de direcție cu un raport de 11,4:1 – cu aproape 25% mai rapid decât celelalte versiuni de Puma – folosește o combinație tipică ST în ceea ce privește articulațiile frontale și coloana de direcție.
Performanța de frânare stabilită este asigurată de discurile față de 325 mm – cu 17% mai mari în diametru decât specificația standard de la Puma.
Design care combină forma cu funcție
Splitter-ul integrat în partea de jos a spoilerului față, pe care regăsim inscripția Ford Performance în relief, nu are doar rol să transmită acreditările sportive ale lui Puma ST Powershift, dar și mărește forța de apăsare pe partea din față cu aproape 80% față. de Puma standard. De asemenea, Puma ST Powershift beneficiază de un spoiler spate mare, poziționat pe plafon și un difuzor spate distinct, alături de grilă față ST, proiectate pentru a maximiza capacitatea și eficiența de răcire a motorului.
Puma ST Powershift introduce o nouă culoare – Azura Blue, exclusivă pentru ST, care se numără printre alte șase opțiuni de vopsea exterioară. Plafonul poate fi comandat în culoarea negru lucios, la fel ca și alte elemente ale exteriorului, precum grila, capacele oglinzilor și eleronul spate de pe plafon. Puma ST Powershift oferă, de asemenea, un finisaj Magnetite pentru jantele de altele de 19 inchi, oferite standard.
În interior, echiparea standard include scaune sport dezvoltate de Ford Performance, finisate cu material premium din sintetică Sensico, un suport de încărcare fără fir, parbriz încălzit Quickclear, senzori de parcare față și spate, ștergătoare cu senzor de ploaie, modem pentru funcționalitatea FordPass. Connect 7 și sistemul multimedia Ford SYNC 3, 8 compatibil cu Apple CarPlay și Android Auto™ 8, 9 . Tehnologiile de asistență disponibile includ Pre-Collision Assist cu Active Braking 4 , Active Park Assist 4 , Cross Traffic Alert cu Active Braking 4 și Intelligent Speed Limiter 4 .
Latura versatilă bine-cunoscută la Puma este păstrată și pentru versiunea ST Powershift. Spațiul interior este generos, caracterul practic fiind păstrat de volumul util de 456 de litri al portbagajului, dar și de inovator spațiu Ford MegaBox, care oferă un plus de 80 de litri pentru depozitare sub podeaua portbagajului 10 .
VIDEO
Media încorporate – Faceți clic aici pentru a vedea povestea completă în browser
Vizitați redacția
# # #
1 Emisiile de CO 2 și intervalele de eficiență pot varia în funcție de variantele de vehicul oferite de piețele individuale. Consumurile declarate de combustibil/energie WLTP, emisiile de CO 2 și autonomia electrică sunt determinate în conformitate cu cerințele și specificațiile tehnice ale Reglementărilor Europene (CE) 715/2007 și (UE) 2017/1151 cu modificări ulterioare. Procedurile standard de testare aplicate permis compararea între diferite tipuri de vehicule și diferiți producători.
2 Performanță maximă determinată de procedura de testare Regulamentul tehnic global al ONU-21 (ian 2021).
3 Puma ST 1,5 litri EcoBoost este omologat cu emisii de CO 2 149-155 g/km WLTP, eficiență omologata 6,6-6,8 l/100 km WLTP.
4 Funcțiile de asistență a șoferului sunt suplimentare și nu înlocuiesc atenția, raționamentul și nevoia șoferului de a controla vehiculului. Consultați Manualul de utilizare pentru detalii și limitări.
5 În regiunile permise de lege.
6 Aplicația FordPas, compatibilă cu anumite platforme de smartphone-uri, este disponibilă prin descărcare. Se aplică tarife pentru mesaje și date. FordPass Connect, aplicația FordPass și serviciul conectat gratuit sunt necesare pentru funcțiile de distanță (consultați termenii FordPass pentru detalii). Serviciul și funcțiile conectate depind de disponibilitatea rețelei mobile Vodafone sau partenerului Vodafone. Evoluția tehnologiei/rețelelor mobile/capacității vehiculului poate limita funcționalitatea și poate împiedica funcționarea funcțiilor conectate. Serviciul conectat exclude hotspot-ul Wi-Fi.
7 Este posibil ca încărcarea fără fir Qi disponibilă să nu fie compatibilă cu toate telefoanele mobile.
8 Nu conduceți când sunteți distras. Folosiți sisteme operate vocal atunci când este posibil; nu folosiți dispozitive portabile în timp ce conduceți. Unele funcții pot fi blocate în timp ce vehiculul este în mers. Nu toate funcțiile sunt compatibile cu toate telefoanele.
9 Funcții pot necesita activare.
10 Capacitatea de încărcare și încărcătură limitată de greutate și distribuție greutății.
Despre Ford Motor Company
Ford Motor Company (NYSE: F) este o companie globală cu sediul în Dearborn, Michigan, angajată să ajute la construirea unei lumi mai bune, în care fiecare persoană este liberă să se miște și să-și urmeze visurile. Planul Ford+ al companiilor pentru creștere și creare de valoare combinată puncte existente, noi capacități și relații mereu active cu clienții pentru a îmbogăți experiența clienților și pentru a le consolida loialitatea. Ford dezvoltă și oferă camionete Ford inovatoare, SUV-uri, vehicule comerciale și vehicule de lux Lincoln, împreună cu servicii conectate. Compania face acest lucru prin a trei segmente de afaceri centrate pe client: Ford Blue, care proiectează vehicule iconice cu motoare pe combustie și hibride; Ford Model e care dezvoltă vehicule electrice inovatoare împreună cu software încorporat care definește experiența digitală mereu active pentru a-ți cumpăra; și Ford Pro care servicii comerciale să transforme și să-și extindă afacerile cu vehicule și servicii adaptate nevoilor lor. În plus, Ford urmărește soluții de mobilitate prin Ford Next și oferă servicii financiare prin Ford Motor Credit.
Ford are aproximativ 173.000 de angajați în întreaga lume. Mai multe informații despre companie și despre produse și servicii de vânzare sunt disponibile la corporate.ford.com. Ford urmărește soluții de mobilitate prin Ford Next și oferă servicii financiare prin Ford Motor Credit Company. Ford are aproximativ 173.000 de angajați în întreaga lume. Mai multe informații despre companie și despre produse și servicii de vânzare sunt disponibile la corporate.ford.com. Ford urmărește soluții de mobilitate prin Ford Next și oferă servicii financiare prin Ford Motor Credit Company. Ford are aproximativ 173.000 de angajați în întreaga lume. Mai multe informații despre companie și despre produse și servicii de vânzare sunt disponibile la corporate.ford.com.
Vadeste o marcă americană globală prezentă în Europa de mai bine de 100 de ani, care este dedicată libertății de mișcare care merge mână în mână cu îngrijirea planetei și a celorlalți. Planul Ford+ al companiei, cu unități de afaceri Model e, Ford Pro și Ford Blue, accelerează transformarea europeană către un viitor complet electric, cu o amprentă neutră de carbon până în 2035. Compania progresează cu noi vehicule electrice îndrăznețe, fiecare proiectat pentru achiziții europeni. . Vânzând și întreținând vehicule Ford pe 50 de piețe europene individuale, operațiunile includ, de asemenea, Ford Motor Credit Company, Ford Customer Service Division și 14 unități de producție (opt unități deținute în totalitate și șase unități mixte) cu patru centre cu sediul în Köln , Germania; Valencia, Spania și la joint venture-ul nostru din Craiova, România și Kocaeli, Turcia. Ford are aproximativ 34.000 de angajați la unitățile de vânzare deținute în totalitate și la întreprinderile mixte consolidate și aproximativ 54.000 de oameni, dacă includ companiile neconsolidate din Europa. Mai multe informații despre companii, produse de vânzare și Ford Credit sunt disponibile la corporate.ford.com.