Un numar de 13.826 de imobile din 17 comune din judetul Dolj vor beneficia, incepand de astazi, de cărţi funciare, anunta OCPI Dolj.
Aproape 14.000 de cărţi funciare sunt eliberate gratuit, începând de astăzi, pentru proprietarii imobilelor din 17 unităţi administrativ – teritoriale (UAT) din judeţul Dolj, prin Programul naţional de cadastru şi carte funciară 2015 – 2023 (PNCCF). Lucrările de înregistrare sistematică a proprietăţilor au fost finanţate din veniturile proprii ale Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară (ANCPI), prin Oficiul de Cadastru şi Publicitate Imobiliară (OCPI) Dolj.
Cele 13.826 de imobile înregistrate gratuit în sistemul integrat de cadastru şi carte funciară aparţin locuitorilor din comunele Bârca, Bratovoeşti, Cernăteşti, Cetate, Ciupercenii Noi, Fărcaş, Gighera, Gogoşu, Izvoare, Lipov, Predeşti, Rojişte, Seaca de Cîmp, Şimnicu de Sus, Terpeziţa, Vârvoru de Jos şi Vela. Lucrările de cadastru general au început în anul 2018 şi au vizat o suprafaţă totală de 7.149 de hectare.
Noile cărţi funciare au fost predate primarilor celor 17 comune de către directorul OCPI Dolj, Victor Alin DUMITRESCU.
„Cu aproape 50.000 de cărţi funciare înregistrate gratuit pentru cetăţeni, în anul 2020, ne menţinem pe un loc fruntaş în ierarhia naţională. După cum ştiţi, în cadrul Programul Operaţional Regional 2014 – 2020 (POR), sunt incluse 31 de comune din judeţul Dolj, care vor fi cadastrate integral din fonduri europene . În prima dintre acestea, Brădeşti, lucrările de înregistrare sistematică a proprietăţilor au fost finalizate. Comuna Pieleşti este în lucru, iar celelalte 29 sunt în procedură de licitaţie. De asemenea, în cadrul PNCCF, sunt în derulare 182 de contracte active, care vizează peste 200.000 de imobile din judeţ”, a precizat Victor Alin DUMITRESCU, directorul OCPI Dolj.
În prezent, din totalul de 111 de UAT-uri din judeţul Dolj, cinci sunt cadastrate în proporţie de sută la sută, iar în alte 105 se desfăşoară lucrări de înregistrare sistematică a imobilelor în cadrul PNCCF, atât la nivel de UAT, cât şi pe sectoare cadastrale.
Obiectivul principal al PNCCF este înregistrarea gratuită a tuturor imobilelor (terenuri, clădiri şi apartamente) din România în Sistemul integrat de cadastru şi carte funciară. PNCCF este finanţat din veniturile proprii ale ANCPI – peste patru miliarde de lei, dar şi din fonduri externe obţinute prin Programul Operaţional Regional, în cuantum de aproximativ 312 de milioane de euro. De asemenea, în cadrul acestui proiect, altă sursă de finanţare poate fi bugetul local.